Keresés ebben a blogban

2011. november 18., péntek

Tofu

Szóval a főző tanfolyamon a tofu volt a téma. Ma én is igen sok tofus ételt készítettem.
Készítettem tofu puffancsot, bundázott tofut, és tofu palacsinta krémet. Be akartam linkelni Emőkétől a recepteket de pont ezeknek nem találtam fent a receptjeit. Végül is én csak nagyjából csináltam úgy a recepteket mint a tanfolyamon, változtattam rajtuk egy kicsit.

Először is a tofu puffancs. Ez nekem nagyon jó sikerült ugyan is a főzőtanfolyamon én sütöttem és így tudtam hogy milyen állagúnak kell lennie. Szóval 1 cukkinit 2 sárgarépát és fél csomag füstölt tofut nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Nyomtam bele 2 gerezd fokhagymát, öntöttem bele 1 dl vizet, 1 teáskanál szódabikarbónát és megsóztam. Tettem bele fehér tönköly lisztet és zablisztet annyit hogy jó formázható legyen ne essen szét ha beletesszük az olajba sülni. Kísérletezni kell vele ha szét esik még tenni kell bele zablisztet.
Másodszor pedig a bundázott tofu. Fél csomag tofut felszeltem előző este szeletekre. 2 gerezd fokhagymát megpucoltam lereszeltem fél deci olajat ráöntöttem és vegetát tettem még bele. Ezzel a masszával megkentem és egy éjszakát hagytam pácolodni a hűtőbe. Kb 10 dkg sárgaborsó lisztet összekevertem annyi vízzel hogy egy sűrű masszát kapjak. A pácolt tofuszeleteket megforgattam sárgaborsó lisztbe majd a sárgaborsó masszába és kisütöttem.
Végül pedig a tofus palacsinta töltelék. A natúr tofu másik felét kis lyukú reszelőn lereszeltem. Tettem bele 2 dl kókusz tejszínt, vanília kivonatot egy teáskanállal, barna porcukrot, fél citrom reszelt héját. Az egészet össze turmixoltam. Sütöttem palacsintát és ezzel a finom töltelékkel ettük meg! :-)





















































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése